Σάββατο 29 Αυγούστου 2009

Ο 'Αγιος μου Βασίλης...

Πριν μερικές μέρες είχα μια συζήτηση με μια γλυκιά μανούλα δύο παιδιών. Αφορούσε στα της ανατροφής τους και πόσο δύσκολο είναι να διατηρήσουν τα μικρά μας την αθωότητά και αγνότητά τους, δεδομένου του ότι ζουν σε μια κοινωνία που τα εκθέτει σε ερεθίσματα τα οποία τη φαντασία τους περιορίζουν, την αθωότητά τους κλέβουν, τα πονηρεύουν και σαν τις σειρήνες του Οδυσσέα να τα αποπροσανατολίσουν προσπαθούν. Χαρακτηριστικά θυμάμαι τη φράση της «Να φανταστείς, τα παιδιά ακόμα πιστεύουν στον Άγιο Βασίλη!» Και αναρωτιέμαι… είναι αλήθεια κακό ένα παιδί των πρώτων τάξεων του δημοτικού να πιστεύει στον Άγιο Βασίλη; Και οι συμμαθητές αλήθεια ενός τέτοιου παιδιού γιατί με κυνισμό την πίστη τούτη να πληγώνουν; Μήπως φταίνε οι … μεγάλοι;

Ε, λοιπόν, και εγώ πιστεύω στον Άγιο Βασίλη!!! Για να είμαι απολύτως ειλικρινής έχω τον προσωπικό μου Άγιο Βασίλη επί γης! Με σάρκα και οστά!!! Όπως είμαι σίγουρη πως έχετε και όλοι εσείς, μικροί και μεγάλοι! Ίσως, να μην το έχετε συνειδητοποιήσει ακόμα και ίσως ο κυνισμός να σας εμποδίζει να το αντιληφθείτε μα είμαι απολύτως βεβαία πως αν για ένα λεπτό σκεφτείτε, σίγουρα θε να βρείτε αν όχι τον πατέρα σας και τη μητέρα σας, τον ή τη σύντροφο σας, μια οικεία μορφή, ένα ασπρομάλλη παππού, μια γλυκιά γιαγιά, ένα αγαπημένο θείο, που για εσάς μεριμνά και φροντίζει, σαν μικρός θεός τις μικρές και ίσως και τις πιο μεγάλες επιθυμίες σας να πραγματοποιεί, τις διαδρομές της σκέψης σας σιωπηλά ακολουθεί και όταν τον χρειαστείτε σαν Άγγελος επί γης είναι εκεί! Τις φτερούγες του απλώνει, σας προστατεύει, σας καθοδηγεί! Τα στήθη του προτάσσει έτσι ώστε εσείς να μην πληγωθείτε και από το χέρι σφιχτά σας κρατά κι όλα τα δύσκολα στη ζωή σας γίνονται πιο υποφερτά.

Για ψάξτε καλά!

Θεωρείται δυστυχώς ‘ολίγον ρομαντικό’ τέτοιες πεποιθήσεις τα παιδιά μας να έχουν ακόμα πιότερο εμείς, οι πιο…μεγάλοι! Όμως ας μη λησμονούμε πως τα θαύματα γίνονται σε αυτούς που πιστεύουν. Πίστεψε το και θα το δεις, είναι ο τίτλος ενός βιβλίου αν θυμάμαι καλά. Η τέλεια ίσως προτροπή για τους μεγάλους και τα παιδιά.

« Ο Θεός παιδί μου, δια των ανθρώπων ενεργεί.» μου είχε πει μια φορά ένας γέροντας, πνευματικός. Είναι για τους Χριστιανούς και για όσους πιστεύουν στη Θεία Πρόνοια τούτο λόγος αρκετός σε θαύματα να πιστεύουμε αφού και αλήθεια η ζωή ένα Θαύμα είναι και αυτή!

Αφιερωμένο στον Άγγελο μου επί γης και προσωπικό μου Άγιο Βασίλη!