Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Μια νέα εκπαιδευτική μέθοδος.

Με αφορμή την απόκτηση ενός διαδραστικού πίνακα και τη χρήση του στο γλωσσικό μου εργαστήρι, σας παραθέτω μερικές πληροφορίες που βρήκα στην προσπάθεια μου να μάθω περισσότερα περί διαδραστικών πινάκων. Πολλές από τις πληροφορίες αναφέρονται στην εργασία των Καθηγητριών Πληροφορικής Βασιλικής Νιάρρου και Ευφροσύνης Γρουσουζάκου σχετικά με το 4ο συνέδριο Τεχνολογίας της Πληροφορίας και Επικοινωνιών που έγινε στη Σύρο και κρίνω πως είναι απαραίτητη η αναφορά των ονομάτων τους τους. Θαρρώ δε πως σίγουρα οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί μα και οι γονείς και κυρίως οι μαθητές μας θε να τις βρουν ενδιαφέρουσες. Ευχής έργον τα σχολεία μας όλα να εφοδιαστούν με διαδραστικούς πίνακες καθώς τα ευεργετήματα από την χρήση τους είναι πολλά και αξιόλογα!

Τι είναι ο διαδραστικός πίνακας; Είναι μια οθόνη ευαίσθητη στην αφή που δουλεύει σε συνεργασία με έναν υπολογιστή και έναν βιντεοπροβολέα, παρουσιάζοντας την πληροφορία που εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή. Είναι ουσιαστικά λοιπόν μια συσκευή που δίνει στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να εμπλέξουν τους μαθητές τους στη μάθηση μέσω των νέων τεχνολογιών. Η χρήση δε, του διαδραστικού πίνακα γνωστού και ως interactive whiteboard ή smart board είναι ευρέως διαδεδομένη στις εκπαιδευτικές κοινότητες πολλών χωρών και ιδιαίτερα διαδομένη σε σχολεία των Η.Π.Α. του Ηνωμένου Βασιλείου, Αυστραλίας, Νέας Ζηλανδίας, Καναδά, Ρωσίας Κύπρου και άλλων πολλών -έως και Καζακστάν!- καθώς προωθούν την δέσμευση του μαθητή μέσα στην τάξη, του δίνουν κίνητρα και ενθουσιασμό για μάθηση, μιας και υποστηρίζουν διάφορες μεθόδους μάθησης στα πλαίσια μιας ολιστικής προσέγγισης στην διαδικασία αυτήςΧρησιμοποιούνται με επιτυχία ακουστικά, οπτικά και οπτικοακουστικά περιβάλλοντα μάθησης βοηθώντας έτσι όλους τους τύπους των μαθητών, ακόμα και μαθητές με ειδικές ανάγκες!

Ο πρώτος διαδραστικός πίνακας δημιουργήθηκε από την Smart Technologies το 1991 και είναι σαφώς ένα σημαντικό εργαλείο στην υπηρεσία του εκπαιδευτικού που βελτιώνει θεαματικά τα μαθησιακά αποτελέσματα.

Ο διαδραστικός πίνακας εισήχθη στην εκπαίδευση με πρωτοπόρους όπως προαναφέρθηκε το Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία και συνοδεύτηκε από εκτενείς έρευνες για την αποτελεσματικότητα του. Πολλοί ερευνητές όπως οι Beeland, Cunningham, Latham, Bush, Cooper Richardson και άλλοι έχουν ασχοληθεί ιδιαιτέρως σε μελέτες χρήσης του στην εκπαίδευση.

Οι διαδραστικοί πίνακες αποτελούν ένα πολύ αποτελεσματικό τρόπο διάδρασης με ψηφιακό υλικό και πολυμέσα σένα περιβάλλον εκπαίδευσης με πολλά άτομα και ποικίλες είναι οι χρήσεις τους και οι δυνατότητές τους.

Είναι αγαπητοί από τους μαθητές γιατί παρουσιάζουν κάθε εκπαιδευτική πηγή με ιδιαίτερα ελκυστικό τρόπο και κάνουν την διαδικασία της μάθησης διασκεδαστική. Είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικοί και για τους εκπαιδευτές αφού προσφέρουν την χρήση περισσοτέρων και σαφώς μεγαλύτερης ποικιλίας μέσων εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: